Opcje widoku
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset

Wycieczka klas IV, V, VI i VII do Gdańska, Gdyni, Westerplatte i zamku w Malborku

Wycieczka klas IV, V, VI i VII  do Gdańska, Gdyni, Westerplatte i zamku w Malborku

W dniu 16 maja 2023 roku uczniowie klas 4, 5, 6 i 7 naszej szkoły pod opieką p. Jacka, p. Eli, p. Grażyny i p. Celiny wyruszyli na niezapomnianą wycieczkę do Trójmiasta. Pierwszym celem naszej podróży było malownicze miasto Gdańsk. Po przyjeździe udaliśmy się na zwiedzanie Starego Miasta. Podziwialiśmy Długą i Szeroką ulicę, które są głównymi arteriami tego historycznego miejsca. Zobaczyliśmy również słynną Bramę Wyżynną, fontannę Neptuna. Podróż przez karty historii tego miasta była fascynująca.

Dzień 2: Po nocy spędzonej w Gdańsku ruszyliśmy w kierunku Gdyni. Na trasie mieliśmy okazję odwiedzić kilka ważnych miejsc. Pierwszym z nich była Katedra w Oliwie, imponująca świątynia z pięknym wnętrzem i słynnymi organami, Podziwialiśmy jej architekturę i piękno. Mogliśmy wysłuchać też koncertu organowego.
Następnie udaliśmy się do Muzeum Inkluzji Bursztynu na terenie Uniwersytetu Gdańskiego. Tam poznaliśmy fascynującą historię bursztynu, jego wydobycia i przetwarzania. Dowiedzieliśmy się również o znaczeniu bursztynu w kulturze i sztuce. To miejsce było niezwykle interesujące i edukacyjne. Kolejnym punktem programu były fortyfikacje. Zobaczyliśmy pozostałości umocnień, które zostały zbudowane jako fortyfikacje obronne. Umocnienia przypominały nam o bohaterskiej historii. Na zakończenie dnia odwiedziliśmy również Pocztę Polską w Gdańsku, gdzie mogliśmy na własne oczy obejrzeć miejsce ciężkich walk bohaterskiej załogi we wrześniu 1939r.

Dzień 3: Trzeciego dnia udaliśmy się na Westerplatte, aby pogłębić naszą wiedzę o historii tego miejsca, które zapisało się w historii Polski jako symbol bohaterstwa i oporu wobec niemieckiej agresji w 1939 roku. Ostatnim etapem naszej wycieczki był zamek w Malborku. To jedno z największych i najlepiej zachowanych średniowiecznych zamków na świecie. Spacerując po wspaniałym dziedzińcu i salach zamkowych, mieliśmy okazję przenieść się w czasie i poczuć atmosferę średniowiecznej Polski. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek na temat Zakonu Krzyżackiego i historii zamku. Zwiedzanie zamku było prawdziwą podróżą przez wieki.

Podsumowując, nasza wycieczka do Gdańska, Gdyni, Westerplatte i zamku w Malborku była niezwykle pouczająca i pełna niesamowitych atrakcji. Poznaliśmy historię naszego kraju oraz piękno i bogactwo kulturowe tych miejsc. Był to wyjątkowy czas spędzony razem, który na długo pozostanie w naszej pamięci. Wycieczka była organizowana w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pn. „Poznaj Polskę”.